Placerea de a conduce...!


           Azi, după o lună in care am fost pieton, m-am urcat la volanul noii maşini, Toyota Prius… e greu de găsit cuvintele potrivite care să exprime exact senzaţia pe care am avut-o.
          Sofatul a fost pentru mine cea mai mare pasiune. Până la 21 de ani, când am început şcoala de şoferi, nici n-am ştiut măcar ce înseamnă pedale de acceleraţie, frână sau ambreiaj. Maşina reprezenta atunci un vis pe care nici nu-mi permiteam să-l cred realizabil. Mi-aduc aminte că doar dorinţa de-a mă afla la volanul unei maşini în trafic întrecea emoţiile pe care le aveam în prima zi de curs practic de şofat. Şi-mi mai amintesc perfect că m-am simţit total în largul meu la volan, că, chiar din prima zi, la volan am avut un sentiment – destul de suprinzător, totuşi – de siguranţă. De parcă, fără îndoială, acolo era locul meu.

           Plăcere şi siguranţă – cam aşa aş caracteriza starea pe care mi-o dă şofatul Toyotei Prius care acum dispune de o noua generatie a tehnologiei Hybrid Synergy Drive. Cu doua motoare electrice si un mod EV care permite condusul in modul exclusiv electric, ma pot bucura de o accelerare puternica, o manevrare lina, o eficienta de top si cea mai buna performanta aerodinamica din clasa sa. Inauntru- armonie deplina, un spatiu generos si confortabil si o tehnologie inovatoare foarte usor de folosit.

          Mă simt bine în pielea mea – aia care se lăfăie de încântare – când conduc aceasta masina. [Ochi-mi râd,  inima-mi râde...!!!] . Nici mania vitezei nu-mi curge prin vene. Dimpotrivă, sunt un şofer aproape perfect încadrat în limitele legale. Port întotdeauna centura – pentru mine e ca şi cum nu-i posibil şofatul dacă centura nu e purtată – respect regulile de circulaţie şi, de obicei, mă încadrez iî limitele de viteză. Rar uit piciorul pe acceleraţie…nu ca n-as dispune de asa ceva, Prius ofera o putere combinata totala de 136 CP si accelereaza pana la 100km/h in 10,4 secunde – un rival pentru orice motor conventional de 2.0 litri.

          Sofatul acestei masini îmi dă sentimentul că pot privi lumea din alt unghi. Îmi dă senzaţie de libertate. Nu doar libertate de deplasare, de mişcare. Ci, cumva, o libertate de exprimare… libertate de-a alege. Pot să fiu eu. Şi-mi dă siguranţă, La volan m-am simţit întotdeauna mai în siguranţă decât ca pieton. Şi-am făcut mii, multe mii de kilometrii, încolo şi încoace în lume. Pe autostrăzi, prin sate sau pe drumuri neumblate, am şi am avut aceeaşi senzaţie – de satisfacţie.

         Pare o masina care schimba comportamentul fiecarui sofer, un sofer care va încearca să-și joace viața ca la carte. Va fi mai corect atât cu cei din jur cât și cu el însusi. De aceea de cele mai multe ori va încerca să se comporte exemplar în tot ceea ce face iar cei din jurul său il va admira pentru asta. Va face tot posibilul să faca toate lucrurile cât mai bine cu putinta.

         Astfel de masini hibride vor schimba si regulile industriei auto. Masinile vor fi mult mai fiabile, defectiunile majore fiind o raritate, fiind cauzate in principal de erori de fabricatie, si costurile de exploatare vor fi drastic diminuate. Durata de viata standard a unui automobil va fi de 50 de ani sau mai mult, putandu-se face upgrade-uri pe parcurs daca apar motoare, baterii sau alte componente mai performante iar piese auto vom putea gasi foarte usor, in special in magazinele online, cum ar fi lumea-auto.ro, unde puteti avea si ocazia de a castiga lunar un plin daca achizitionati un produs:  Lumea Auto iti face plinul lunar! Cumpara orice produs si esti inscris automat in campanie! Campania se deruleaza lunar si castigatorul este extras lunar pe data de 1 a fiecarei luni.”
        Per ansamblu, in viitor industria auto va fi cu mult diferita de cea pe care o cunoastem azi si in final probabil vor avea automobile care vor fi capabile sa zboare,  traficul nu va mai fi un cosmar si vor scapa parlamentarii nostrii de "stresul" pe care li-l provoaca incapacitatea lor de a construi drumuri.

Niciun comentariu: