AMD Eyefinity: vedere-surround


           Soarta a facut sa ne intalnim din intamplare saptamana trecuta, intr-o zi friguroasa. Era admirata de toata lumea intr-un hypermarket, orice altceva era pus in umbra de spectacolul pe care il putea facea, parea ceva desprins din alta lume, dintr-un film SF si imi putea face viata atat de usoara. N-am rezistat tentatiei si m-am apropiat, odata ce privirea mi-am atintit asupra ei, in sufletul mi s-a infiripat ceva, ca si cum toata lumea era a mea si nu-mi mai pasa de nimic...

          Am privit cateva clipe dar am fost nevoit sa plec. Inima mea batea din ce in ce mai tare cand ma gandeam la ea, caci ce simtisem era iubire dar si o mare dezamagire deoarece aceasta nu imi apartinea si asta durea atat de tare... Nu stiam ce sa fac. Nu vroiam sa uit prima clipa in care am vazut-o iar gandul de a fi a mea ma obseda. .Intr-adevar, traim ceva ca in povesti. Cred ca nimic in viata nu e intamplator iar ea a aparut in viata mea sa mi-o lumineze. Atunci am inceput sa caut mai multe informatii despre aceasta.

          Se numea AMD Eyefinity, o tehnologie revoluţionară prin faptul că permite unui singur procesor grafic să suporte până la 6 display-uri via output simultan, pentru obţinerea unui spaţiu de lucru extins, permiţând un acces mai rapid la aplicaţii şi o productivitate îmbunătăţită.

         Numai privind-o imi puteam da seama de beneficiile "emoţionale" ale acestei tehnologii. Eyefinity este capabila sa suporte o rezolutie de 268 megapixeli, care se apropie de perceptia ochiului uman. Un monitor LCD de 19" are in medie o rezolutie de 1 megapixel. Un sistem cu 6 monitoare care sa ruleze jocuri de ultima generatie poate constitui o atractie irezistibila pentru gamerii impatimiti dar, pentru a face lucrurile si mai impresionante, AMD a prezentat un sistem cu 4 placi grafice care permit conectarea a 24 de monitoare LCD.

           Ma tot gandeam cat de mult m-ar ajuta la birou sa am trei monitoare conectate la PC, munca ar fi fost mai mult decat o placere, lucrul cu 3 aplicatii in acelas timp o joaca. Tot timpul aveam monitorul incarcat, ERP-ul companiei deschis, un soft de CMS, in cel mai bun caz doar un fisier Excel, un browser de internet si OutLook. Într-un soft caut informatii, le compar in al doilea, le centralizez in al treilea, le introduc sau le trimit mai departe in al patrulea, etc. O dezordine si o nebunie totala.
          Atat de simplu ar fi sa am trei monitoare widescreen, pe fiecare cate o singura aplicatie deschisa, avand in fata simultan mai multe informatii, permitand spatii de lucru uriase, pentru senzatii panoramice maxime la lucrul cu computerul. Asta da viata!

          Insa asta nu este totul, cum ar fi gamingul pe 3, 5 sau 6 monitoare deodata. Adica sa ai un super-widescreen, o vedere-surround. Chiar daca nu sunt un mare gamer, ocazional ma mai ia si pe mine valul si atunci imi doresc sa vad in cele mai mici detalii cum umplu un extraterestru hidos cu o ploaie de gloante de plumb sau lasand perdele de praf in curse infernale de raliu. Jocuri precum Call Of Duty 2 – Modern Warfare, Left 4 Dead 2, World Of Warcraft, Dirt 3, BattleField 2 pe o astfel de configuratie vor fi un vis devenit realitate pentru orice gamer care se respecta.

         Sufletul meu era nelinistit, aceasta tehnologie era visul meu, asa ca am hotarat ca este timpul sa fim impreuna. Au urmat zile de poveste ......petrecem si acum foarte mult timp impreuna, tehnologia Eyefinity de la AMD imi dă optimism, energie, putere de muncă si o voi indragii mult timp de-acum inainte pentru ca dragostea pe care am simtit-o la prima “vizualizare” mi-a patruns in fiecare celula.

         Articol scris pentru SuperBlog2011.

Niciun comentariu: