Afacere, promovare, succes....

           Nimic nu a influentat mai mult istoria recenta a internetului decat conceptul de “blog”. Denumirea de “blog” vine de la “weblog” si in mod normal inseamna “jurnal web”. Blogul reprezinta un jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor. Astfel, oricine poate experimenta publicistica, pentru ca blogul creeaza o comunitate virtuala, un mediu dinamic, ce da posibilitatea fiecaruia de a-si expune ideile.
           Blogging-ul poate fi privit si ca o afacere. Este clar ca pana la urma o mare parte din bloggeri devin interesati si de monetizare. Si nu este rusine sa gandesti asa atata timp cat este un ban cinstit. Un blog presupune multa munca (unul serios cel putin). In momentul in care el creste e posibil sa existe si oameni interesati de advertising. Dar cum mi-as promova eu afacerea/produsele in blogosfera, daca as avea si ce :), cum ii convingi pe bloggeri sa ma promoveze? care este suma minima/maxima pentru un advertorial?

           Pentru a evalua daca suma oferita pentru scrierea acelui articol este satisfacatoare pentru cele doua parti sunt cateva puncte prestabilite dupa care se poate decide, si anume:
  • Dupa volumul de trafic pe care il are blogul; un trafic mai mare poate aduce un prêt mai mare; 
  • Dupa ce Page Rank are blogul ; un PR mai mare este mai bun; 
  • Despre ce produse se scrie (blogurile de nisa pot cere un pret mai mare); 
  • Dupa o analiza a raportului cerere-oferta; ce preturi cer alte bloguri cu traficul si continutul asemanator. 
          Ca bloggerul sa scrie un material cat mai calitativ si mai aproape de realitate in primul rand trebuie sa-i ofer acestuia toate detaliile despre produsul pe care doresc sa-l promovez, adresa site-ului si orice alt material care il ajuta pentru a scrie un articol cat mai bun. Astfel isi poate nota toate ideile importante si inainte de a se apuca de scris mai poate da un search pe “Goagal” pentru a gasi alte informatii (positive sau negative) despre acel produs.

          In primul rand pentru a imbunatatii rezultatele asteptate nu trebuie promovat doar articolul cu pricina ci intregul blog, astfel avand mai multi cititori ai blogului cu siguranta foarte multi vor citi si acel articol. Va trebui sa puna un banner sau un link pe prima pagina undeva astfel incat sa fie usor de vazut de catre toti vizitatorii.
         O metoda putin luata in seama desi la indemana oricui si care poate aduce vizitatori articolului respectiv care apoi pot fi posibili clienti, commentariile pe alte bloguri ajuta la promovarea blogului respectiv al produsului despre care s-a scris, prin simplul fapt ca omul e curios. E curios sa stie “cine e ala domne?”, de ce a zis aia, sau pur si simplu nu are ce face.Si in ultimul rand su uitam si de schimbul de link-uri si bannere

          Si concursurile pentru bloggeri pot duce la o buna promovare a unor produse, cele de genul Superblog sau Blogwars sunt cele mai reusite dupa parerea mea iar pentru ca la concurs sa participe cat mai multi bloggeri premii ar trebuii sa fie pentru cat mai multi, poate cheltuielile vor fi mai mari insa mesajul transmis va fi ca un trasnet. Acum depinde si de relatia care se va crea intre sponsor si bloggeri, de cele mai multe ori jurizarea articolelor va crea cea mai mare vâlvă intre cele doua parti, totul trebuie sa fie cat mai transparent, pentru a nu aparea apoi reclama negativa.
         Un alt mod de promovare a unui produs prin intermediul blogurilor este acela de a oferi respectivul produs spre testare autorului (daca nu chiar cadou, daca rezultatele vor fi pe masura). Astfel acesta va scrie un articol despre acel produs si va include si unul-doua linkuri spre pagina magazinului cu produsul respectiv.

         Viitorul pietei de articole sponsorizate pe blog-uri  va inflorii din ce in ce mai mult. Spun asta pentru ca dupa cum cred ca ati mai auzit, generatia tinerilor de pana in 20-25 de ani este numita si generatia internetului. Foarte multi tineri petrec mai mult timp pe internet fiind si primul mod in care isi cauta informatii despre un produs pe care doresc sa si-l achizitioneze.

          Imi aduc aminte de intrebarea pe care o primeam cand eram mic de la rude sau prieteni de familie: «Ce vrei sa te faci cand vei fi mare ? ». Inca de cand eram copil ma visam doctor, avocat, pilot, politist sau profesor. Imi cream propriul univers: vindecam jucarii de plus in propriul cabinet, prindeam si pedepseam hoti de temut, judecam raufacatori. Ma atragea lumea celor mari si abia asteptam sa ajung si eu unul din ei. Sunt convins ca daca as fi stiut ce inseamna blogging-ul pe atunci si ca se poate castiga si bani asfel, m-as fi jucat de-a blogger-ul si mi-as fi dorit sa devin unul…

          Articol participant la SuperBlog2011, sponsor oktal.ro.

Niciun comentariu: