Laptopul ideal



Fiecare persoana cand îsi alege un laptop, trebuie să ia în considerare o mulţime de caracteristici, de la procesor şi memorie până la tastatură şi design. Dar ca să aleaga toate aceste lucruri, trebuie mai întâi să se gândeasca la felul in care va folosi laptop-ul cu pricina.
Oferta extraordinar de mare de pe piata, precum si multitudinea de combinatii posibile intre componente fac deseori alegerea unui calculator sau laptop deosebit de dificila. Dupa criteriile care stau la baza alegerii unui laptop, acestea s-ar clasifica dupa parerea mea cam asa: pentru studenti, mainstream, business, multimedia si gaming.

Laptopul ideal pentru nevoile mele face parte din categoria mainstream. Un laptop mainstream reprezintă un portabil obişnuit, care nu excelează neapărat în ceea ce priveşte anumite performanţele, dar care este potrivit pentru activităţi obişnuite precum navigarea pe Internet, vizionarea de video-uri online sau chiar casual gaming. Este o categorie destul de vastă şi vizează în general utilizatorii care nu caută un notebook specializat din celelalte categoriile.

Ca sa fiu mai clar iata care ar fi cerintele mele care stau la baza alegerii unui laptop:

Prezenta unui procesor acceptabil si memorie suficienta.

Procesorul este, de departe, cel mai important aspect in achizitionarea unui laptop, iar in momentul de fata un Intel Core 2 Duo imi este de ajuns. Memoria este un al doilea aspect-cheie la un laptop, deoarece permite rularea mai multor aplicatii simultan la o viteza acceptabila, in acest caz 4 GB imi sunt suficienti. De obicei in laptopul meu ruleaza mereu programe nefolositoare pe care le instalez mai mult din curiozitate sau pentru a le folosi de cateva ori iar apoi uit de ele motiv care duce la o viteza de raspuns mai mica iar in afara de acest lucru recunosc ca sunt si un mare impatimit al jocurilor.
Chiar daca nu mai am destul de mult timp de pierdut cu jocurile, tot reusesc in fiecare zi sa strecor o ora din programul meu in aceasta pasiune. Fie ca antrenez o noua echipa in drumul ei spre culmile Ligii Campionilor, fie ca planific o noua campanie de cucerire a Europei, mediul in care indeplinesc aceste actiuni trebuie sa fie capabil sa tina pasul cu mine. Procesorul dual-core al lui Asus Eee PC 1201N este unul capabil sa se ocupe de toate calculele necesare simularii unei competitii fotbalistice de anvergura Ligii Campionilor sau a unui campionat tare precum cel englez.
Memoria si procesorul mentionate mai sus ar fi suficiente pentru pretentiile mele si tipurile jocurilor in compania carora imi petrec timpul liber.

Mobilitatea, Conectivitatea diversa

Un netbook compact si usor, cu posibilitati multiple de conectare la net, in acest caz LAN, Wireless si Bluetooth, reprezinta un avantaj mare. Wireless-ul e iar o chestie destul de esenţială pentru mine. De obicei laptopul merge cu mine aproape oriunde, la plimbare, cand ies la o prajitura sau sa iau masa in oras, cand vizitez pe cineva, este “ingerul meu pazitor”, nu se stie cand am nevoie de el, sa caut o informatie, sa trimit un mail sau sa scriu cateva ganduri direct pe blog, fara a risca sa-mi pierd ideile din cauza ca nu am laptopul la indemana. M-am trezit de câteva ori cu notebook-ul ca fiindu-mi singurul partener şi e chiar fain să poţi trece câteva gânduri pe blog în timp ce savurez o cafea sau sunt pe un drum lung. De asemenea un laptop bun trebuie sa fie si rezistent pentru ca principala lui caracteristica este mobilitatea.

Design-ul

Design-ul este unul dintre principalele atuuri ale unui laptop și unul din punctele lui forte, fiindcă ridică acea treaptă valorică privind așteptările respectivului laptop.
Acesta trebuie sa fie un echilibru armonios între formă şi funcţionalitate. Chiar daca majoritatea laptop-urilor subțiri și ușoare suferă din cauza diverselor compromisuri tehnologice, as dori un model rafinat, subțire și ușor, care nu renunță la nimic privind funcționalitatea. Constructia acestuia trebuie sa fie una fina, grațioasa, simpla, plăcuta privirii, sa ma mandresc cu el atunci cand ies in lume. Mi-ar placea foarte mult sa aibe si tastatura iluminata pentru ca il folosesc cel mai mult seara, cu lumina stinsa, lenevind in pat.  Si culoarea nu este un criteriu important. Prefer nuantele inchise nu unele aprinse, tipatoare care sa  iti sara in ochi de la 100 de metri si instantaneu sa te ia durerea de cap.

Acestea ar fi cele mai importante criterii dupa care imi aleg laptopul iar cel mai potrivit pentru mine ar fi un laptop Asus din seria U si anume Asus UL50AG.

Spre deosebire de multe alte portabile subţiri şi uşoare ale momentului, modelele ASUS U nu fac niciun compromis în privinţa funcţionalităţii. Dincolo de profilul fin şi de greutatea redusă, descoperim o putere de operare uimitoare, răspunzând solicitărilor utilizatorilor avizaţi. Astfel, procesoarele Intel® ULV şi Core™2 Duo descătuşează o forţă deosebit de eficientă. Cu promisiunea îmbunătăţirii performanţelor globale ale sistemelor, această generaţie de procesoare eficientizează consumul energetic în cazul procesării mobile, reuşind să ruleze optim aplicaţiile software dintre cele mai solicitante.
Fiecare element de design, de la profilul subţire şi fin la detaliile minore precum strălucirile redate de capacul ecranului, reflectă atenţia pe care ASUS a acordat-o detaliilor. Atât în privinţa formei, cât şi a funcţionalităţii, noi, utilizatorii nu am fost uitati, ci s-a urmărit interesul nostru. Seria U integrează tehnologia AI Light – care adaptează luminozitatea ecranului în funcţie de un senzor – şi iluminează pad-ul interactiv şi tastatura pentru a asigura confortul vizual şi simplificarea operării.

Acest articol participa la concursul Superblog 2010.

Un comentariu:

Ioana spunea...

Si eu folosesc acelasi model si sunt foarte multumita! Felicitari pentru alegere!