E vremea cadourilor!

Suntem la începutul iernii şi sărbătorile de sezon bat la uşă. Doar câteva săptămâni ne mai despart de Crăciun, probabil cea mai îndrăgită sărbăoare creştină a anotimpului rece.

Traiesc Crăciunul, de fiecare dată, cu bucuria adunată în copilărie şi păstrată intactă de-a lungul anilor. Magia sărbătorilor de iarnă mă înconjoară şi mă umple de fericire. Este momentul când uit de griji şi supărări, cînd mă inundă doar imagini frumoase păstrate cu grijă în memoria afectivă: bradul înalt şi bogat împodobit din sufragerie, mama în bucătărie care ne pregăteşte tot felul de bunătăţi, aroma cozonacilor umpluţi cu nuci şi parfumaţi cu coajă de portocală dublată de cea a sarmalelor rumenite (care nu mă lasă să dorm de poftă!!) şi eterna grijă chinuitoare: oare mai vine Moşu’ anul ăsta? Cum nu mă dădea cuminţenia afară din casă în nici un an, stăteam invariabil în tensiune pănă în ultimul moment.

Recunosc ca partea mea favorita e reprezentata de cadouri. Nu doar de cele primite dar si de cele pe care le daruiesc. Aceasta perioada poate fi stresantă pentru persoanele mai puţin inspirate în alegerea cadourilor pentru cei dragi. Ce să-i cumperi unei persoane care are deja tot ce-şi doreşte sau uneia pe care nu o cunoşti prea bine. Dar mai mult de-atat si mai greu este sa facem un cadou prietenei noastre, si mai ales un cadou de Craciun. Intotdeauna credem ca avem destul timp la dispozitie, cand de fapt se dovedeste faptul ca tuturor ni se pare ca trec zilele precum orele in acea perioada. Insa eu am scapat de griji anul acesta. M-am interesat din deja ce si-ar dori prietena mea pentru a nu intra apoi in criza de timp.

Aceasta isi doreste, dar si are nevoie de un laptop. Desktopul pe care il foloseste in prezent este destul de performant insa din cauza ca este pe drum mai toata ziua ii trebuie un portabil, ceva usor de carat dupa ea, cu dimensiuni cat mai reduse, un netbook care sa-l aibe l-a indemana pentru a-si citi si trimite email-urile, a naviga pe web si pentru a-i tine companie in calatoriile mai lungi. Mai exact nu ii trebuie ceva performant ci doar portabil.
Portabilitatea este un aspect extrem de important pentru ea si pentru ca are  un job care necesita o conexiune la Internet constanta. In plus spre deosebire de desktop-ul la care are dreptul toată familia ei, laptopul are un caracter mai intim. La fel ca telefonul, laptopul poate fi considerat un atribuit personal la care persoanele indiscrete nu trebuie să aibă acces. Asa ca am dat o raita prin magazinele online si m-am oprit asupra unui mini laptop ASUS si anume Asus Eee PC 1008HA.

Dupa cum bine stiti ASUS este unul dintre cei mai mari producatori de electronice din lume la momentul actual. De la placi de baza, laptopuri si telefoane proprii si pana la fabricarea de componente pentru Apple, HP sau Palm, cei de la ASUS si-au creat un renume puternic in industria IT. Desi netbookurile sau ultraportabilele sunt relativ noi pe piata acestea s-au remarcat inca de la inceput pentru pretul relativ scazut, pentru usurinta in deplasare datorita ecranului mic, dar si pentru durata de viata mare a bateriei.
In opinia mea 1001 HA se evidentiaza in primul rand printr-un raport pret/calitate foarte bun in comparatie cu alte netbookuri asemanatoare ca performanta. Echipat cu procesorul Intel Atom N270 cu o frecventa de 1,6 Ghz (ce poate fi ridicata pana la 1,7 Mhz), 1 GB de RAM, o capacitate de stocare de 160 GB, placa video integrata si preinstalat cu Windows XP Home Edition, netbook-ul este pregatit inca de la prima utilizare sa ruleze toate aplicatiile multimedia si office de zi cu zi asa ca I se potriveste perfect.

Am ales acest minilaptop si pentru designul acestuia foarte reusit. “Seashell inspired by nature” cum il promoveaza cei de la ASUS este intradevar unul spectaculos si poate unul dintre cele mai reusite pentru un astfel de dispozitiv. Aspectul este unul mat, clasic si elegant, materialul folosit la constructie asemanadu-se la prima vedere cu fibra de carbon. Imbinarea unor materiale de calitate cu linii fine dau per total un aspect robust, impunator dar in acelasi timp elegant si luxos.

Pe langa un design superb si o performanta buna ASUS 1001HA dispune de anumite caracteristici ce il disting de alte netbookuri si iar raportul pret/calitate este foarte bun. Voi descrie o parte dintre acestea:
·         Tehnologia “Super Hybrid Engine” reduce consumul de energie iar acest lucru se simte. O reducere a luminozitatii si utilizare castilor in locul difuzoarelor incorporate ar obtine probabil o autonomie mult mai buna.
·         Tastatura ergonomica ofera un confort mult mai mare la scriere in comparatie cu alte tastaturi de netbook.
·         Camera Web si microfon incoporat faciliteaza chatul video sau audio.
·         Ecran "LED Backlit" ofera pe langa un consum redus de energie, un unghi de vizibilitate mai mare dar si o calitate a culorilor mai ridicata.

 

In concluzie pot spune ca 1001Ha de la ASUS este un cadou foarte potrivit pentru prietena mea. Acum sunt foarte nerabdator sa primesc si eu cadoul de la ea, nu trebuie sa fie ceva scump important este sa ne simtim bine, sa avem ce ne aduce aminte pentru ca din punctul meu de vedere Craciunul e cea mai minunata sarbatoare posibila.

Acest articol participa la concursul Superblog 2010.

Niciun comentariu: