Toyota, masini ce provoaca dependenta

Toamna este pe sfarsite iar in curand va venii si iarna cu sarbatorile ei minunate. Asa ca m-am hotarat sa-mi fac un cadou, o masina, una pe care o astept de foarte mult timp insa am fost mereu indecis ce sa aleg. Asa ca l-am chemat pe cel mai bun prieten al meu, Florin, sa cautam ceva ce mi s-ar potrivi. Stam amandoi in fata calculatorului si analizam toate variantele posibile.
-Florine, cum sa-mi aleg masina? zice eu cu glasul tremurand.
-Cum? Simplu, cu inima,  raspunde el zambind, uitandu-se mirat la mine, oarecum dezamagit de raspuns.
-Stai frate, ca-ti explic indata! zice el sa-mi mai ridic moralul apoi scoat din biblioteca un catalog auto, cu toate marcile si mi le arata. Ma intreb ce model de caroserie vreau.
-Adica? Intreab eu, dand capul putin spre spate si radicand usor din umeri.
-Frate, pentru cine o alegi, pentru tine, pentru toata familia…..
-Unii vor un coupe doar pentru ei si persoana draga din dreapta lor, iubita, sotia, sunt tineri si vor o masina doar pentru ei; altii un monovolum, pentru toata familia: parinti, copii, nepoti, catei…;altii vor un sedan, de bun gust, sa nu iasa in evidenta prea mult, vrem totusi sa fim discreti in trafic.
Iau catalogul si incep sa-l rasfoiesc.
-Bun, sa zicem ca aleg o Toyota Corolla, spun eu, zambind vazand fotografiile de la pagina 52.
-O alegere buna, imi raspunde el!
-Nu vrei sa cautam mai multe informatii despre ea?
-DA, raspund eu cu o forta in voce apoi citim niste articole si simt cum chipul meu este inconjurat de liniste ….Aveam deja o sclipire in ochi.
- Hai sa cautam un forum mono-marca si sa citim comentariile celor care detin modelul Corolla, ce puncte pozitive si negative are, ce isi doresc in plus de le ea, etc.
In acest timp vedem o reclama despre Caravana Toyota Experience 2010 si o citim:

“Toyota Romania pregateste unul din cele mai importante evenimente ale acestui an: Caravana Toyota Experience 2010.

Caravana Toyota Experience 2010 se va desfasura in perioada 21 septembrie – 21 noiembrie in 17 dintre cele mai importante orase din tara, cu implicarea reprezentantilor locali Toyota. Caravana va cuprinde un numar mare de modele Toyota pe care participantii la aceste evenimente vor avea ocazia sa le testeze: iQ, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Prius, Urban Cruiser, Rav 4, Hilux , Land Cruiser 150.In premiera, Caravna Toyota Experience 2010 va prezenta, in toate locatiile de desfasurare, si modelul TOYOTA AURIS HYBRID SYNERGY DRIVE – primul hibrid integral din clasa compacta.

Nu ne vine a crede. Caravana din orasul nostru are loc chiar in aceasta zi. Hotaram sa mergem si noi. Ne imbracam bine pentru ca afara s-a cam racorit si plecam catre locatie cu viteza luminii. Odata ajunsi ramanem surprinsi, demonstratiile inca nu au inceput, toate masinile Toyota stau aliniate frumos, cuminti, insa abia astept sa le vad cum isi dezlantuie puterile. Parca ma aflu in rai printre atatea modele Toyota, ma impresionau fiecare prin calitatile lor care mai de care.
Modelul iQ prin design si inovatiile de ultima ora, interiorul uimitor, emisii de CO2 extrem de reduse si siguranta, dimensiunile reduse care rezolva in mod radical problemele rularii in mediul urban.
Toyota AYGO prin liniile sale fine cei confera un aspect contemporan, modern, completat de o individualitate puternica, forma sa dinamica si interiorul neaglomerat care incorporeaza esenta puntii de comanda a unei barci de viteza.
Toyota Yaris cu formei sale fluide si liniilor sale arcuite ce combina caracterul practic si designul modern cu inalta calitate si placerea sofatului. Cu noua gama de motorizari ce au preluat tehnologia Toyota Optimal Drive, solutii inovatoare de protectie a mediului asigura un echilibru excelent intre consumul redus de combustibil, emisiile scazute de noxe si placerea sofatului.
Auris HSD, primul vehicul din clasa sa ce ofera experienta propulsiei integral hibride: lin si cu raspuns prompt, silentios si eficient. Pe intregul mapamond, mai mult de doua milioane de posesori Toyota se bucura de avantajele acestei tehnologii hibride fiabile.
Toyota Corolla cu designul ei remarcabil, calitatea superioară şi tehnologia inovatoare. Confortul de clasă premium se regăseşte din plin în noua Toyota Corolla, caracterizat de materiale rafinate peste tot în habitaclu. Spatiul pentru pasageri şi pentru bagaje în acest sedan este demn de o adevarata limuzina.
Avensis- Atletic. Autentic. Sigur pe sine. Linii armonioase, fluide. Aerodinamica sporita, precizie si eficacitate. Taria de caracter venite din interior. Confortul si luxul sunt elementele definitorii.
Prius- Inconfundabila placere a condusului. Spatiu si stil. Economie multilaterala. Designului intuitiv ce apeleaza la simturi. Propulsat de Hybrid Synergy Drive. Hibrid integral, satisfactie totala.
Urban Cruiser- Prezenta impunatoare, manevrabilitatea dinamica si performante deosebite. Stabilitatea extraordinara datorata avansatei tehnologii AWD Toyota.
RAV4- pionierul condusului 4x4. Eleganta si rezistenta, perfect adaptata mediului citadin si nu numai. Tehnologiile inteligente ce includ sistemul Integrated Active Drive (IADS) asigura o manevrabilitate deosebita si usurarea remarcabila a sofatului.
Hilux- Versatilitatea ca nota distinctiva. Hilux inseamna libertate, la fel de cuprinzatoare ca si cele mai indepartate orizonturi.
Land Cruiser 150- abordeaza cu succes cele mai dure conditii de drum cu ajutorul manevrabilitatii si stabilitatii sale deosebite. Interior rafinat si extrem de confortabil. Tehnologii avansate de siguranta.

Evenimentul va cuprinde doua etape:
  • etapa de condus preventiv 
  • etapa off road

In cadrul primei etape, reprezentantii Toyota vor explica individual fiecarui participant notiunile de baza ale condusului preventiv si felul in care noile tehnologii contribuie la siguranta in trafic. De asemenea vor avea loc demonstratii practice cu modelele Toyota Yaris, Auris si  Avensis.
In cea de-a doua etapa, participantii la evenimente vor avea inca odata ocazia sa descopere performantele off road ale modelelor 4x4. Vor avea loc demonstratii practice cu modelele Toyota Rav4, Hilux si Land Cruiser 150, pe un traseu construit artificial, cu un grad sporit de dificultate.

Intre timp are loc o demonstratie a capacităților noului model Toyota Land Cruiser 150, pentru care a fost construită o rampă ce presupune încrucișarea punților. Land Cruiser 150 dispune de caracteristici tehnice avansate, ce includ sistemul Monitor Multi-Teren, Sistemul de monitorizare a poziţiei roţilor din faţă şi sistemul Crawl-Control. Sistemele de Asistenţă la Coborâre, de Asistenţă la Pornirea în Rampă şi modul de condus Multi-Teren permit abordarea celor mai dificile trasee.
           Modelul Toyota Rav4 a avut de parcurs o rampă ce înclină mașina la circa 30 de grade. Pentru un plus de control şi siguranţă, modelul Rav4 este echipat cu sistemul inovator Integrated Active Drive (IADS), redefinind astfel plăcerea de a conduce o maşină din clasa SUV.
Are loc o intrecere dintre micuțul iQ cu gigantul Hilux care are rolul de a evidenția diversitatea gamei de modele Toyota.
           Modelul iQ are o agilitate revoluţionară, poziţia nemaiîntâlnită până acum a transmisiei, permiţând un diametru de întoarcere extrem de mic. De asemenea, fiind construit cu roțile cât mai în exterior și beneficiind în standard de sistem electronic de stabilitate, iQ a dovedit o stabilitatea remarcabilă în viraje.
           Toyota Hilux uimeşte prin calităţile sale, fie că este încercată pe teren accidentat, fie că rulează printre “jaloane”. Diferenţialul cu Alunecare Limitată (Limited Slip Differential - LSD) distribuie cuplul între roţile din stânga şi cele din dreapta, îmbunătăţind stabilitatea în viraje şi pe teren alunecos.

           Incep test drive-urile. Eu am ales Toyota Corolla. La prima vedere, designul exterior pare a fi o revolutie, pentru ca masina are ceva din Lexus IS. Daca, in schimb, modelul actual si cel de perspectiva sunt puse in paralel, devine vizibil faptul ca liniile reprezinta de fapt o evolutie. S-a trecut de la sobrietate si functionalitate la emotie si sportivitate fara sa fi fost neglijate primele doua caracteristici. Linia masinii este unitara, deoarece inginerii care au desenat Corolla au gindit modelul ca pe un sedan, nu ca pe un hatchback care, ulterior, a primit portbagaj. Iar exteriorul are puterea de a sugera, din prima, faptul ca masina ofera un interior generos si confortabil. Corolla beneficiaza de un mare avantaj, si anume acela ca stii la ce te sa astepti de la ea, fiind previzibila in sensul bun al cuvintului. Interiorul este un spatiu in care chiar iti doresti sa te afli. Plansa de bord reprezinta evolutia celei de la Avensis, orientata ceva mai mult spre ideea de sportivitate – aici incluzind si volanul cu trei brate. La volan pot spune ca am regasit o ergonomie corecta. Am avut nevoie de ceva momente ca sa descopar comenzile electrice pentru reglajul oglinzilor exterioare, comenzi pozitionate usor incomod, sub volan in partea stinga.

           Poziţia la volan este una comodă, scaunele din piele bine profilate oferă un sprijin suficient în viraje, comenzile sunt accesibile iar vizibilitatea este bună. Confortul pasagerilor este unu total, fără compromisuri, atât pentru locurile din faţă cât şi pentru cele din spate, accesul şi confortul persoanelor mai corpolente fiind foarte bune.
           Cu 2 tipuri de motor pe benzină şi 2 tipuri de motor Diesel începând de la 90 şi până la 132 CP, iată o Toyota care se potriveşte cu diferite stiluri de conducere.La siguranta sta foarte bine, 9 airbaguri, scaune cu tehnologia WIL, fixarea scaunului pentru copii, asistenta la franare, Controlul Stabilitatii Autovehiculului si Controlul Tractiunii.
      
          Dotari interiorul: indicator de viteza de tip Optitron, volan si schimbator de viteze imbracat in piele, geamuri electrice in fata si in spate, sisteme audio, aer conditionat automat, oglinda interioara electromagnetica, un nou design al tapiteriei.
         Timpul a expirat asa ca trebuie sa mai las si pe altii sa o testeze insa dupa experienta pe care mi-a oferit-o nu as mai cobori din ea o saptamana. Din punctul de vedere al tinutei de drum, masina este o reusita, suportind lejer un stil sportiv de condus. Este exact ceea ce cautam si cu siguranta va fi urmatoarea mea masina.

Acest articol participa la concursul Superblog 2010.

Niciun comentariu: