SuperBlog 2010: etapa nr 19




Sponsor: Hostway Romania
Nume proba: Ce inseamna sa fii blogger si cum vezi tu blogosfera?
Enunt proba: Povesteste-ne intr-un articol scris pe blogul tau ce inseamna sa fii blogger si cum vezi tu blogosfera?
...................................................................................................

        Nimic nu a influentat mai mult istoria recenta a internetului decat conceptul de “blog”. Denumirea de “blog” vine de la “weblog” si in mod normal inseamna “jurnal web”. Blogul reprezinta un jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor. Astfel, oricine poate experimenta publicistica, pentru ca blogul creeaza o comunitate virtuala, un mediu dinamic, ce da posibilitatea fiecaruia de a-si expune ideile.
        Pentru crearea si intretinerea unui blog ai nevoie de cunostinte minime de utilizare a calculatorului sau iti poti crea unul direct de pe telefonul mobil (blogger.com). Asa am inceput si eu, pur si simplu trimiteam fotografii direct din galeria telefonului si ii puteam scrie si un articol fara a folosi cine stie ce aplicatii.
Asadar in ziua de azi numai cine nu vrea nu-si poate lansa propriul blog. Nu-ti trebuie competente informatice de nici un fel pentru a crea unul deoarece exista foarte multi furnizori de servicii virtuale tip blog, ce ofera un mod extrem de usor si intuitiv de creare a unui blog in doar cateva minute. In mai putin de 5 minute, poti avea propriul jurnal online si poti incepe sa iti publici impresiile, gandurile, visele sau pur si simplu evenimentele importante ale zilei respective.
        Nu toti oamenii isi deschid bloguri pentru a-si exprima opiniile sau ideile. Fiecare are o motivatie sau un scop iar aceste, dupa parerea mea, sunt in totoal trei la numar, si anume:

1.      Unii oameni simt pur si simplu nevoia sa scrie sau sa isi exprime ideiile.
Dupa cum am mai spus in mod normal un blog este un jurnal online. Unul in care mentionezi ce s-a intamplat in viata ta, ce concluzii ai mai tras de ziua trecuta, ce te-a suparat sau ne-a stricat ziua, de a prezenta tot felul de “descoperiri” personale, de a recomanda un film bun sau o piesa muzicala care chiar ne-a picat bine etc. Un blog interesant si bine scris va atrage, deci nu te sfii sa te prezinti asa cum esti, onest si interesant.
Oamenii trebuie sa reuseasca sa te cunoasca prin intermediul blogului tau. In acest sens, blogul este ca un fel de prima pagina zilnica a gandurilor si ideilor fiecaruia pe parcursul unei zile.
2.      Alti oameni sunt specializati intr-un domeniu si doresc un blog de       
specialitate.
Acestia isi pornesc bloguri “nisate” si adauga constant continut. Poti scrie despre web development, poti posta tutoriale, poti scrie despre fizica nucleara, poti posta fotografii sau ce iti place tie. Important este sa poti sustine continutul mult timp de acum inainte, deci sa cunosti bine domeniul in cauza.
3.      Blogging-ul poate fi privit si ca o afacere
Este clar ca pana la urma o mare parte din Bloggeri devin interesati si de monetizare. Recunosc ca si eu, in timp, mi-as dori sa castig un ban cinstit. Si nu este rusine sa gandesti asa. Un blog presupune multa munca (unul serios cel putin). In momentul in care el creste e posibil sa existe si oameni interesati de advertising. Nu porni insa de la inceput de la premisa ca vei face zeci de milioane pe luna din blog. Un blog care merge exclusiv pe continut de calitate si unicat, scris pentru cititori si nu pentru motoarele de cautare (adica fara articole construite pe baza unor cuvinte care se stie ca se vor cauta), va monetiza mai greu. Este destul de greu sa impaci calitatea unui blog scris cu pasiune degajata cu posibilitatea de a obtine un trafic considerabil si cu posibilitatea de a castiga multi bani din acesta. Daca traficul ceva mai mare se obtine ceva mai… repede, sa spunem (desi trebuie sa treaca ceva timp pentru asta), in ceea ce priveste obtinerea unui castig destul de maricel, trebuie sa treaca un timp ceva mai mare, iar efortul este de multe ori considerabil, cel putin pana cand capeti o anume dexteritate in blogging.
        

       Ca si cititor, blogging-ul il vad ca o sursa alternativa de informare, a carei valoare sta cel mai adesea in chimia de interese pe care o am cu cei care scriu pe aceste bloguri. De exemplu: citesc bloguri despre telefoane mobile scrise de persoane care au, mai mult sau mai putin, aceleasi probleme si interese ca mine si ca atare sansele ca textele lor sa ma intereseze sunt ridicate din start; citesc bloguri romanesti de business pentru ca ma intereseaza vestile alese si comentate de intreprinzatori mici care se confrunta cu multe din problemele cu care ma confrunt si eu; citesc blogurile unor profesionisti din publicitate pentru ca ii inteleg bine. Si asa mai departe: bloguri despre jocuri pentru ca sunt un gamer inrait, blogurile prietenilor ca sa stiu ce mai fac, blogurile despre filme si muzica pentru ca este un mod in care imi petrec timpul liber etc.
       In general, blog-urile sunt definite de: personalitate, frecventa, interactivitate, conexiuni si fluxul de informatie. Personalitatea, elementul care diferentiaza blogurile de alte forme de comunicare online, include felul de a fi al autorului, opiniile si valorile sale, subiectivitatea inerenta a acestuia si stilul propriu de scriere. Frecventa reflecta atat puterea de generare de continut a blogger-ului, cat si versatilitatea platformei sau editorului, care permit si persoanelor fara cunostiinte tehnice sa creeze si modifice pagini web in timp foarte scurt. Interactivitatea este asigurata mai ales de functia de adaugare de comentarii, pe care o au majoritatea platformelor, si pe care cititorii o considera necesara. Conexiunile sunt o alta parte importanta a artei blog-ului, in contextul practicii frecvente de a da raspunsuri la post-urile altui autor in paginile blog-ului propriu.
       Asadar motivatiile bloggerilor sunt cel mai adesea dezinteresate; in prima faza, toti sunt impinsi de nevoia de a povesti lucruri despre ei si viata lor. Dincolo de castigul material cu care putini se pot lauda, blogurile pot deveni in anumite cazuri o adevarata “vitrina” sau “rampa de lansare”. Pornind de la experienta de bloggeri unii ajung sa publice carti, altii devin jurnalisti si scriu editoriale. Depinde de tine cum şi ce faci cu blogging-ul, atâta timp cât tu eşti mulţumit de rezultatele tale, trebuie să îţi îndeplineşti obiectivele personale asta contează cel mai mult.

Niciun comentariu: