Superblog 2010: etapa nr 14


Sponsor: Azerty.ro
Nume proba: Cum ai promova relansarea site-ului Azerty.ro.
Enunt proba:Cum ai relansa tu acest site? Ai face un eveniment de lansare? Daca da, cum? Ce invitati ai avea? Unde ai organiza acest eveniment?
Daca nu vei avea un eveniment de lansare, cum vei face ca sa afle toata lumea de noutatile pe care le va aduce noul Azerty.ro in comertul electronic? Prezinta-ne prin intermediul unui articol postat ce actiuni vei intreprinde pentru a promova relansarea site-ului Azerty.ro.
..............................................................................................

            Azerty.ro este un magazin online ce se ocupa cu comercializarea IT & C.  In curand acest site va fi relansat, noua sigla este deja gata iar in curand il vom putea vedea imbracat in haine noi si cu multe noutati care vor duce comertul online la un nou nivel! Azerty poate fi vizitat si offline, nu numai online. Magazinul Azerty se afla in zona Grozavesti- Carrefour Orhideea si poate fi vizitat de cei care doresc sa testeze si sa cumpere cele mai noi produse. Totusi magazinele offline (carora nu le minimalizez deloc importanta) trebuie sa-si dezvolte cat mai bine componenta marketing online, componenta care incepe sa isi castige incet dar sigur autonomia pentru ca mecanismele sale sunt unele specifice, unde creativitatea suplineste inca o mare parte din teorie. Seful de la Microsoft spunea ca in viitor afacerile vor fi de doua feluri: pe Internet sau deloc. Cumpărăturile pe internet au luat amploare în ultima vreme si au aparut din ce in ce tot mai multe magazine online.  Intr-un studiu am vazut ca romanii au facut cumparaturi online in valoare de 200 de milioane de euro in acest an iar cei mai multi bani s-au dus pe electronice si electrocasnice. Acest lucru urmareste si Azerty prin relansarea siteului care daca va fi facuta bine este posibil sa urce in topul magazinelor online asemanatoare.

             Cum as relansa eu acest site?
 Pentru a atrage atentia cat mai mult este recomandat organizarea unui eveniment la care vor fi invitati bloggerii foarte cunoscuti. Acestia vor primi vouchere cadou pentru asi cumpara din magazinul online ce vor inima lor iar apoi la randul lor acestia vor scrie un articol despre eveniment si ce parere au despre noul site. Vor mai fi invitati si reprezentanti ai firmelor partenere, ai unor reviste online si siteuri de nisa. Cea mai buna locatie pentru eveniment este chiar magazinul Azerty. Voi avea si un pianist care va intretine atmosfera dupa prezentarea noului site, in timp ce invitatii discuta intre ei si vor testa produsele expuse.


     Odata cu lansarea noului site as lansa in paralel si un blog unde sa fie publicate noutatile din magazin, reviewuri ale unor produse sau stri din domeniul IT&C. Odată ce blogul va fi optimizat pentru motoarele de căutare, cei care caută știri despre cele mai noi produse vor poposi pe blog. Vor citi știrile. Dar vor citi și review-urile de produse si foarte multi dintre ei vor intra si in magazinul online.


    Pentru a promova cat mai bine lansarea voi organiza un concurs si pentru bloggeri care nu au participat la eveniment. Acest concurs se va desfasura in doua etape. Prima etapa va avea loc cu o saptamana inaintea lansarii siteului. Participantii vor trebuii sa scrie un articol despre lansarea ce va urma. A doua etapa va avea loc pe parcursul saptamanii in care a fost lansat noul magazin Azerty iar bloggerii vor trebui sa scrie un articol despre ce parere au de noul magazin. Cele mai bune articole dar si cele mai comentate vor fi premiate fie cu vouchere fie cu anumite premii.


    Voi mai face un concurs si pentru toate persoanele care au cont pe site si care va tine aproximativ o luna si va avea 3 premii, sa zicem un laptop, un telefon si o imprimanta. Acestia vor avea la dispozitie si un joc flash pentru a juca iar in fiecare zi se va acorda cate un premiu, nu foarte scump la a carui tragere la sorti vor intra toti cei care s-au logat in ziua respectiva. Participantii isi vor creste sansele la extragerea finala daca vor invita si alte persoane in concurs prin siteurile de socializare Facebook si Twitter (vor trebui sa accepte si update-urile de pe aceste siteuri) sau a unor linkuri personalizate. Astfel numarul vizitatorilor va creste foarte mult si foarte multi vor si cumpara produse.


    Voi implementa un sistem de newsletter cu care voi atrage clientii sa viziteze din nou magazinul, iar clientii noi care se inscriu la newsletter vor primii vouchere de 20-30 lei. Cum imi voi pastra astfel clientii? Prin articole care vor ajuta publicul – ce calculator este potrivit pentru tine, capcane de evitat atunci cand cumperi online, care este cel mai fiabil laptop, cum sa ne protejam de virusi. As relationa aceste articole cu produse oferite pe site, bineinteles.


    Daca imi mai permite bugetul voi face si promovare offline. Aceasta se va realiza:
·         prin campanii radio nationale (spoturi radio, anunturi radio, turnee muzicale, caravane sau concursuri interactive cu premii)
·         prin televiziune (insa foarte scumpa)
·         prin organizare de evenimente speciale si campanii de PR (spectacole, turnee artistice, competitii sportive, congrese, conferinte etc.)
·         prin dropmail/ spread sau distributie targetata neadresata de pliante/flyer-e la cutiile postale
·         prin materiale promotionale cum ar fi CD-uri si DVD-uri - fie ca este vorba de un concert de pian, un album de Craciun, un concert A Capella, un film de desene animate sau o selectie de piese din repertoriul romanesc sau international, voi personaliza CD-uri unicat, strict cu marca, sloganul si culorile Azerty.
Drumul catre cel mai bun magazin de IT&C online nu este lung si nici foarte greu ci este nevoie doar de entuziasm, pasiune, inovatie, vointa si putere de munca, pentru ca nu este o munca usoara, chiar daca uneori asa pare.
            Acest articol participa la concursul Superblog 2010.

Niciun comentariu: