Africa, Africa!



           De cand ma stiu sunt un impatimit al off-road-ului, iar acum ca tocmai un Toyota Land Cruiser imi sta sub picior am chef de o aventura. Tinutul regelui animalelor mi-am dorit intotdeauna sa-l colind,asa ca am plecat spre Africa sa ridic perdele de praf, stiu este cald insa sistemul de aer conditionat cu trei zone imi va asigura confortul iar bauturile le vom bea reci datorira cutiei frigorifice de care dispune modelul Land Cruiser, ale carui carcase lucitoare ascunde rafinanta, eleganta, putere, siguranta, calitati cel va face sa se descurce fara probleme în condiţiile deşertului, savanei şi pădurilor tropicale din Africa.

          Traseul pe care urma să-l parcurgă acest monstru era fascinant. Toată echipa alaturi de care voi participa la aceasta aventura a fost debarcată pentru start în portul Dakar, capitala Senegalului. Acolo a fost punctul unde jucaria mea a luat contact cu solul african şi rigorile lui. Din acest punct au avut de străbătut peste 20.507 de kilometri, trecând pe teritoriul a douăsprezece state ca: Senegal, Mali, Burkina Fasso, Niger, Nigeria, Ciad, Camerun, Republica Africa Centrală, Zair, Rwanda, Uganda şi Kenya. Punctul final al periplului avea să fie portul kenyan Mombasa, de pe coasta Oceanului Indian, principalul port al ţării. Având în vedere duritatea traseului nu voi avea probleme, afisajul pentru monitorizarea rotilor din fata, monitorul multi teren, suspensie spate pneumatica, sistemul KDSS (tractiune, confort, stabilitate si siguranta superioare), sistemul CRAWL Control va face ca toul sa fie o joaca în raport cu condiţiile de teren şi de clima întâlnite la drum.

           Căldura excesivă a ţinutului african nu a dus îmbătrânirea prematură a pneurilor. Stabilitatea bună pe orice drum, puterea de pătrundere în orice teren, viteza adaptabilă la condiţiile de traseu şi consumul de combustibil redus erau câteva dintre caracteristicile dovedite ale maşinii. Situaţii limită au fost destule, dar toate au fost trecute neobservate pe langa miracolul acestui tinut, natura. Aspecte inedite ale geologiei pamantului si endemisme ale faunei si florei, pasari ciudate cu penaj albastru-verde, copaci cu radacini milenare sau cu tulpini prea inalte, camelioni si soparle colorate.

          La intersectiile mari sau la locatiile unde erau controale politienesti mai importante vinzatori ambulanti te imbie la apa, sucuri, snacksuri. In Benin am uimit un localnic cu tehnologia: el nu stia drumul pana la locul unde trebuia sa ajungem in oras, nici eu, nu aveam nici adresa dar aveam coordonatele locului si... i-am zis zis: dreapta, mergi asa, iar stinga... si hop ai ajuns unde trebuia... M-a intrebat de 10 ori mai tirziu cum se face ca stiu Beninul asa de bine... Am facut ceva voodoo? juju???

          Acesta este Toyota Land Cruiser, infrunti cele mai dificile conditii protejat de cele mai avansate tehnologii de siguranta. Te relaxezi intr-un interior rafinat si extrem de confortabil, o masina cu 60 de ani de experienta in off road: tractiune integrala, gasca, prieteni, “las-o naibii de munca”, diferential, munte, amortizor, “ia mult stanga”, motor, troliu, padure, adrenalina, reductor, turbina, soare, ‚unde dracu sintem?’, bustean, suspensii, ‚stai ca s-a rupt!’, ploaie, praf, nisip, supape, noroaie, kit de inaltare, inconstienta, ambreiaj prajit”, razi, dar nu e rasul tau”, sasiu, cric high-lift, hei-rup, tarie, ambitie, tine-o drept!!, satisfactie, noapte, altfel de tarie, inmuiere, bustean, Land Cruiser. Alta viata!

           Articol scris pentru SuperBlog 2011.

Niciun comentariu: