Depozitul de amintiri



         Nu ştiu când a mai trecut un an…toamna a inceput iar odata cu ea si SuperBlog2011 la care particip cu acest articol. Parcă m-am trezit cand am auzit foşnetul frunzelor sub paşii mei. Am ridicat ochii spre cer, şi mi-am dat seama ca pâna şi soarele e mai pal, şi cerul mai înnorat...
         O dupa-amiaza dezmierdata de vantul plapand de toamna. Poteca este impodobita de frunzele si nucile imbracate in camasi zdrentuite din care curge mustul amar. Stratul gros al frunzelor galben-maronii a reusit sa margineasca cararea . Padurea este cam trista, in lipsa verdelui, insa toamna i-a daruit o haina spectaculoasa in mii si mii de nuante.
         In padure totul pare o magie a locurilor tainice, a locurilor ce ar putea insemna o minunatie pentru multi dintre noi. Farmecul toamnei a schimbat totul in ceva nevazut ,trecand de « foarte frumos » si ajungand la expresia « ceva ce n-a mai vazut pamantul » . Covorul ce se intinde la nesfarsit al multicolorelor frunze si desigur de ceea ce o acopera, cerul, patat cu fum amestecat ce-a devenit gri. Fiecare lucru are o taina a sa, una mai speciala ca alta.
         Poate nimic nu ar fi fost la fel fara strigatul cerbului, parca infrigurat de batranul vant ce se crede domnitorul tuturor. Soarele palid printre ramurile nemiscate ne va mai trimite de acum raze cu o caldura subtila, insa foarte placuta. Ploaia palmuieste parca cu fiecare picatura tulpina copacilor , vantul ridica frunzele ude de la pamant ,iar fulgerele ,tunetele le sperie si mai mult pe putinele vietuitoare. Ceata zglobie ii joaca feste intregii paduri. Greierii pe aripi pudrati cu bruma sunt tristi acum ca vor rabda ,din nou o iarna intreaga , de foame. Racoarea serii se lasa incet ,iar noaptea isi asterne perdeaua peste pamnatul ruginiu.
        Aceste amintiri vii, imagini si sentimente extrem de puternice, ne pot fi trezite instantaneu printre gandurile noastre acaparate cu griji, probleme, necazuri printr-un singur sunet fugar, o singura nota muzicala.

        ASUS a înteles foarte bine importanta sunetului în perceptia oamenilor, lucru concretizat în laptopurile multimedia din seria N. NX90, urmat de N53 si N73, si completate acum de cea mai noua generatie, ASUS N55 si N75 au oferit pentru prima data în istoria laptopurilor un sunet cu adevarat premium. Fidelitatea redarii, profunzimea sunetului si volumul incredibil de care sunt capabile le recomanda ca adevaratele solutii multimedia complete. Pachetul de tehnologii numit simplu Sonic Master reprezinta garantia ASUS pentru cea mai buna experienta audio pe un laptop.

           Un astfel de laptop devine depozitul de amintiri al fiecarui om, un singur sunet imi trezeste mii de amintiri. Tehnologia de care dispune poate reda cu o claritate infioratoare sunete ce imi aduc aminte de toamna copilariei mele. Îmi amintesc de frunzele împânzite pe pământul din fața casei , foșnind alene sub talpa mea tristă și de ploile de deasupra râului mângâiate de mirosul placintelor cu dovleac pregătite cu dragoste de mama, sunetul mustului tulbure care curgea din lin, si albastrul de pe maini, pe care ne chinuiam sa-l scoatem cu fel de fel de metode pentru a nu ne duce astfel la scoala, sunetul oalei uriase care fierbea cu magiun de prune si din care mancam pe furis, adierea vantului putin rece sufland in gramada de buruieni uscate si frunze care ardeau mocnind si scoteau un fum laptos, sunetul nucilor atunci cand cadeau din nuc si gustul dulce al acestora, sunetul trosnind al primului foc in soba, rasetele fara sfarsit atunci cand afara ploua si stateam cu prietenii si fratii in casa jucand foarte multe jocuri.

          Suntem amintirile noastre. Cu nume, varste si ocupatii diferite. Ceea ce gandim si facem azi devine amintire pentru ziua de maine. Si tot asa, pana la sperate batraneti. Producem amintiri, apoi devenim produsul lor. Un motiv in plus sa ni le alegem pe acelea de care am vrea sa ne aducem aminte.

Niciun comentariu: