Toyota alaturi de noi si mediu / SuperBlog 2010: etapa nr 26

Sponsor: Toyota
Nume proba: Propuneri de inovatii si proiecte CSR marca Toyota
Enunt proba: Tinand seama de istoricul si experienta Toyota de pana acum, ce directii de dezvoltare ai propune managementului Toyota? Ce inovatii si proiecte CSR marca Toyota ti-ar placea sa vezi in viitorul apropiat? Prezinta-ne ideile tale si argumenteaza-le.
...........................................................................................

Pentru inceput ce inseamna Responsabilitate Sociala Corporatista (CSR)? Acest termen se referă la modul cum mediul de afaceri îşi aliniază valorile şi comportamentele cu aşteptările şi nevoile partenerilor sociali – nu doar clienţi şi investitori, ci şi angajaţi, furnizori, comunităţi, grupuri de interes special şi societatea ca un întreg.
Pentru companii, implementarea strategiilor de CSR creează fundaţia pentru rezolvarea problemelor sociale sau de mediu de la nivel local sau global, promovând competitivitatea şi inovaţia. De aceea, o companie care este responsabilă din punct de vedere social desfăşoară o afacere profitabilă şi ia în considerare toate efectele economice, de mediu si sociale, pozitive şi negative, pe care le are asupra societăţii.

Ce pot oferi companiile comunitătilor prin CSR?

•    respectarea legii, luptă împotriva coruptiei

•    apărarea drepturilor omului, respectarea drepturilor angajatilor, nediscriminare la locul de muncă
•    creare de locuri de muncă, îndeosebi pentru femei şi minorităti; asistentă pentru persoanele defavorizate
•    investitii pentru reducerea poluării şi sprijin pentru programele de reciclare
•    asistentă pentru planificare şi dezvoltare urbană; sprijinirea investitiilor locale pentru amenajări publice
•    sprijin pentru activitătile culturale şi educationale; investitii în programele locale de sănătate

CSR este astfel "angajamentul continuu al afacerii de a se comporta etic şi de a contribui la dezvoltarea economică, îmbunătăţind calitatea vieţii forţei de muncă şi pe cea a comunităţii.

Toyota, o companie importanta de automobile, are o implicare foarte mare in CSR. Aceasta a fost si este in continuare implicata in multe proiecte CSR. Cea mai mare implicare o are in protejarea mediului inconjurator. In acest sens au dezvoltat “Hybride Synergy Drive”, tehnologia hibrida. Rezultatul revolutionar asigurat de tehnologia hibrida este constituit de gestionarea inteligenta a fluxului de energie provenit din doua surse diferite, astfel incat toate aspectele pilotarii - accelerare, drum intins, franare, oprire si demarare - sunt realizate in conditii ecologice, optim din punct de vedere mecanic. 

Aceasta solutie inovatoare consta intr-un motor pe benzina optimizat in privinta emisiilor poluante, combinat cu un motor electric cu emisii zero, propulsat de un acumulator cu celule energetice. Ambele surse de energie lucreaza impreuna, supravegheate de o unitate de control foarte sofisticata, pentru a asigura o eficienta maxima a pilotarii. Cu siguranta ati auzit de Toyota Prius, prima masina de serie din lume care foloseste aceasta tehnologie ecologica.
Alta dovada de protejare a naturii a fost in 2007 cand s-a hotarat ca fabricile Toyota din Europa refoloseasca 95% din componentelor masinilor iesite din uz. Astfel in acel an a fost numita “Compania producatoare de masini cea mai responsabila fata de mediu si societate”, fiind una din primele zece cel mai admirate companii la nivel mondial.

Dar asta nu este tot, Toyota si-a aratat responsabilitatea fata de mediu si oameni, in Romania, si in alte moduri: deruland o campanie de informare despre incalzirea globala, contribuind la initiativa “Fiecare copil in scoala” cu o masina, printr-un parteneriat cu asociatia ecologista MaiMultVerde (donand si acesteia o masina) si probabil prin multe alte parteneriate si donatii de care eu nu stiu.
Si acum ce inovatii si proiecte CSR marca Toyota mi-ar placea sa vad in viitorul apropiat? Iata ideile mele:

·         O campanie de donare de sange. Spitalele romanesti duc o mare lipsa de donatori de sange iar cea mai mare parte a celor care au nevoie sunt oameni care au fost implicati in accidente rutiere. De cele mai multe ori intentia de a merge la un centru de donare nu se concretizeaza in fapte, din comoditate sau din lipsa de informare.

·         Organizarea de excursii si tabere pentru elevii in care sa invete sa pretuiasca mai mult frumusetile patriei, sa respecte natura si sa o pastreze curata.

·         Un proiect de educatie si formare prin acces la IT&C si internet, care contribuie la dezvoltarea unor comunitatilor locale. Sunt foarte multe zone rurale, cu rata de somaj mare, comunitati sarace, zone defavorizate economic care nu au acces la Internet.

·         Realizarea unor serii de competitii sportive care sa angreneze un numar foarte mare de tineri in activitati precum: turnee de fotbal, handbal, volei, baschet, tenis, ciclism etc. totodata vor fi organizate si niste seminarii unde vor fi invitate mari personalitati ale sportului sa le vorbeasca tinerilor despre importanta acestuia.

·         investirea în sistemele educaţionale de stat ori în sisteme educaţionale alternative, construind şcoli, dotând biblioteci şi laboratoare, oferind burse, organizând seminarii şi şcoli de vară. O companie care investeşte în educaţie poate obţine trei tipuri de beneficii: în managementul mărcii, obţinând notorietate şi o bună imagine pe piaţă; în domeniul resurselor umane, în recrutarea şi fidelizarea angajaţilor; în marketing, investind în pregătirea de specialitate a viitorilor parteneri de afaceri.

·         Realizarea unui dispozitiv, instalat obligatoriu in toate masinile, care sa arate soferului cat polueaza.

·         Si pentru ca motoarele electrice vor fi viitorul, realizarea unui proiect despre dotarea drumurilor cu panouri solare speciale, care produc energie electrică, de unde se vor putea alimenta masinile.

Niciun comentariu: