Superblog 2010: etapa nr 17


Sponsor: real,- Hypermarket Romania
Nume proba: Programul Cel mai ieftin
Enunt proba:
Scurta prezentare: In plina criza real,- Hypermarket a demarat in luna iunie un program prin care asigură cele mai mici preţuri la peste 300 de produse, în principal produse alimentare de bază: zahăr, ulei, orez, paste făinoase, mălai, legume, fructe, carne de pui, carne tocată, mezeluri, lactate, brânzeturi etc. produse de îngrijire şi curăţenie, dar şi produse nealimentare.
Programul a avut drept scop verificarea si ajustarea zilnica a preturilor la peste 300 de produse din gama celor care acoperă nevoile de bază pentru a asigura si largi accesul; consumatorului la produse de primă necesitate si a contracara astfel scăderea puterii de cumpărare .
Produsele sunt semnalizate la raft. Compania investeste mult în politica preţurilor mici, fie că vorbim de acest program sau de mărcile proprii sau de mărirea numărului de oferte şi de promoţii la raft si este interesata daca eforturile facute sunt percepute de marele public. 
........................................................................................................



Suntem în plină criză economică şi trebuie ne ajustăm bugetul de cumpărături pentru a cheltui cât mai puţini bani.
Mai mult de trei sferturi dintre românii cu vârsta peste 18 ani au fost loviţi de criză, femeile, oamenii de afaceri şi persoanele cu studii superioare fiind cele mai afectate categorii.
Totusi care sunt mai exact motivele pentru care resimte omul  de rand efectele crizei?
  • Numarul tot mai mare al taxelor si in cresterea lor.S-a ajuns la 96 de taxe si impozite.
  • Numarul mare al falimentelor inregistrate,mai ales la firmele mici, dar si la cele mari.Asta atrage dupa sine cresterea numarului de someri.
  • Scaderea la zero a subventiile si ajutoarele sociale si insasi sistemul de pensii este in pericol.
  • Cresc dobanzile la credit,se restrictioneaza accesul la finantari,apar falimentele la banci,scade puterea de cumparare a monedei nationale
  • Cresterea facturilor la utiltitati
  • Iar in final toate acestea se resimt si in pretul alimentelor si ce este mai grav in pretul alimentelor de baza.

Scaderea puterii de cumparare aparuta pe fondul  crizei economice a adus o serie de modificari in viata romanilor. Pentru ca au bani mai putini, consumatorii si-au redus cheltuielile destinate procurarii alimentelor de baza.
Primul impuls pe care il avem in momentul in care ne scad veniturile este acela de a reduce pe cat posibil unele cheltuieli. Intai eliminam produsele care nu sunt primordiale, iar daca situatia se inrautateste renuntam si la nevoile de baza. Alimentatia este o necesitate primara care trebuie satisfacuta obligatoriu. Fara hrana si apa organismul nu poate rezista.
          Toate companiile incearca sa depaseasca aceasta criza cum stiu ele mai bine, unele profitand de marire taxelor si celelalte motive enumerate mai sus insa sunt si altele care vin in ajutorul oamenilor reducand preturile cat se poate. Un exemplu demn de apreciat este Real- Hypermarket. Pentru a contracara efectele masurilor de austeritate cerute de situatia economica dificila in care se afla tara noastra, Real,- Hypermarket se va concentra pe oferirea de preturi cat mai mici pentru cat mai multe produse din categoria celor care acopera nevoile de baza, fara a face rabat de la calitatea cu care compania si-a obisnuit clientii. Mai exact isi propune să asigure cel mai mic preţ de pe piaţă pentru produse alimentare şi nealimentare de bază.

          Puterea de cumparare a romanilor va suferi in urma scaderii veniturilor, fapt care se va resimti in randul intregii societati si mai cu seama in randul celor cu venituri mici. Astfel Real a facut ceva eforturi pentru gasirea unor solutii pentru scaderea preturilor produselor de baza alimentare si nonalimentare. Pentru inceput acestia au scazut pretul la 300 de produse, in prezent programul “cel mai ieftin” cuprinde 500 de produse iar tinta urmatoare este stabilita la 700 de produse pana la sfarsitul anului.
Pe langa preocuparea acestora de a monitoriza si ajusta zilnic preturile, astfel incat sa ofere cele mai ieftine produse de pe piata din categoria celor pentru acoperirea nevoilor de baza, vor sa diversifice si gama de produse. Tinta acestora este aceea de a acoperii toate categoriile de produse, cu scoipul de a asigura un nivel echilibrat de alimente care sa acopere nevoile de baza.
În această etapă a programului “Cel mai ieftin”, 70% dintre articole sunt din segmentul alimentar, în timp ce segmentul nealimentar acoperă 30% iar Real  va păstra aceeaşi proporţie, chiar dacă ia în considerare îmbogăţirea programului, până la peste 700 de articole.
            In opinia mea acest program este ca o gura de oxigen pentru oamenii afectati de criza iar acest lucru se reflecta cel mai bine in cosurile cu cumparaturi ale acestora. 8% din numărul unităţilor vândute de Real  în această perioadă este reprezentat de articole care se înscriu în programul de cele mai ieftine dintre cele mai ieftine.

Niciun comentariu: