ALASKA, un pas inainte pentru Real, o viata mai usoara pentru romani


Psihologia si comportamentul consumatorilor sunt doua dintre cele mai importante preocupari ale oamenilor de marketing. Au fost dintotdeauna si vor fi in continuare. Ca sa vinzi trebuie sa stii cine te cumpara. Dar, asa cum iarna nu-i ca vara, nici criza economica nu este asemanatoare cu o economie infloritoare.
Reducerea semnificativă a puterii de cumpărare a clienţilor români determină reţelele de magazine să apeleze la artificii care pot ajuta la menţinerea vânzărilor într-un punct de echilibru dar in acelasi timp oferind produse de caliate foarte buna. Marii jucători din retail-ul local mizează tot mai mult pe dezvoltarea portofoliului de produse achiziţionate de pe piaţa locală şi vândute sub marcă proprie.

Acest trend va deveni realitate si in Romania, avand in vedere ritmul mult mai intens de crestere a marcilor proprii versus branduri nationale. Marcile private, mai ieftine decat brandurile deja consacrate, castiga teren in actualul context economic in care consumatorul este mult mai atent la modul in care repartizeaza bugetul de cumparaturi.

Din categoria produselor vandute sub marca proprie cea mai mare parte o reprezinta alimentele, insa REAL, fiind mereu cu un pas inaintea concurentei si in acelasi timp in ajutorul oamenilor incoltiti de criza economica, lanseaza, dupa celebra campanie “Cel mai mic pret” care cuprinde in acest moment circa 500 produse, o noua gama de produse, elecocasnice mici ALASKA, un brand propriu care se caracterizeaza prin calitate si fiabilitate la un pret avantajos.

Gama de aparate electrocasnice mici Alaska cuprinde in prezent peste 60 articole, articole climatizare/ incalzire, fiare de calcat, aparate pentru preparare mancare, cuptoare cu microunde, mixere, blendere, storcatoare de fructe, prajitoare de paine si sandwitch-makers, cafetiere, fierbatoare electrice de apa, articole ingrijire personala, toate mai ieftine cu 20-30% fata de produsele de referinta. In acest moment clientii pot gasi in raioane un sortiment complet, de toate dimensiunile si functiunile, care urmeaza sa fie adaptata in permanenta la nevoile si cerintele consumatorilor. Toate aparatele ALASKA, pe langa pretul accesibil, sunt proiectate astfel incat sa indeplineasca standardele de functionalitate, sa fie in pas cu tendintele inovative de pe piata, avand un design placut si culori atragatoare.

Cu siguranta brandul Alaska va avea mare succes si acopera o mare parte din electrocasnicele mici de care orice casa are nevoie, insa pentru ca acesta categorie de produse sa fie completa as prefera sa gasesc si urmatoarele produse pe care eu nu le-am vazut, si anume: aspiratoare portabile, aparate de curatat cu aburi, aparate de fiert cu apa, fiare de calcat cu statie, masini de tocat carne, rasnita de cafea, purificatoare de aer, cantare de bucatarie si chiar masini de cusut(electrice bineinteles) ca nu au dimensiuni prea mari, la preturi cat mai mici posibile dupa cum ne-au obisnuit cei de la Real.
Dar de ce aceste produse au preturile mult mai mici decat cele din magazinele obisnuite? Multa lume se intreaba acest lucru, iar din cauza neinformarii tind sa creada ca au o calitate mult mai proasta. Ei bine nu este deloc asa. Articolele marca proprie sunt fabricate de producatori special pentru a fi comercializate exclusiv in magazinele unui mare lant. Producatorul articolelor nu se mai ocupa de distribuirea lor si nici de promovarea si comercializarea acestora. Aceste sarcini ii revin retailerului, de unde si economia de pret transmisa catre clientul final. Astfel, se ajunge, in cazul produselor marca proprie, la economii de circa 20%.

Acestea fiind spuse Real isi merita toate laudele pentru eforturile pe care le face pentru a oferi clientilor sai preturi accesibile iar pentru a va aduce zambetul pe buze voi incheia cu o intamplare in care este pus un cuplu, cu o situatie materiala de invidiat.

“-Draga mea grabeste-te! avem o nunta de prins!
-Ti-am spus ca vom intarzia daca mai stai mult in oglinda! Cu ce sa te-nbraci, ce pantofi sa incalti, ce bijuterii sa porti, acum nu-ti mai place machiajul, m-ai inebunit!
-Haide, iubitule! Nu te supara, doar stii cum suntem noi femeile! Gata am terminat!
In cateva minute aceasta iese din vila in care locuiau, si urca in noua masina de lux pe care si-o achizitionase recent. Sotul ei porneste imediat catre locatia evenimentului. Cu cateva minute inainte de a ajunge, doamna noastra intra in panica.
-Doamne, nu-mi vine sa cred!
-Ce s-a intamplat? inteaba sotul ei tragand masina pe dreapta.
-Am uitat cadoul, ce ne facem ? intoarce!
-Dar nu mai avem timp! Deja suntem in intarziere.
-Pai si ce facem, nu putem sa ne ducem cu mana goala, iti dai seama ce-ar barfi lumea!
-Stiu. Calmeaza-te! Am o idee. Uite un hypermarket Real. Hai sa luam ceva de aici. Au de toate.
-Cei doi intrara grabiti dupa un cadou. Se opresc direct la electrocasnice.
-Uite dragule! Sa luam un filtru de cafea, un fierbator de apa, un uscator de par si acest aparat de hidromasaj. Vad ca arata foarte bine, ce marca sunt, este de lux?
-Priveste, Alaska, nu am mai auzit, cred ca este noua.
-Da, cred ca ai dreptate. Dumnezeule! Tu ai vazut ce preturi au! Atat de mici?
- Ai dreptate draga, dar asta nu inseamna ca sunt slabe calitativ, nu?
-Da, dar totusi, la valoarea noastra! nici nu ma uitam la asa preturi, chiar daca produsele sunt de calitate! Hai, iale mai repede si sa mergem pana nu ne vede cineva!”

Acest articol participa la concursul Superblog 2010.

Niciun comentariu: